2016-09-26

Chromosome - gatunek Ferox i jego cechy

W Chromosome wcielicie się w jeden z czterech obcych mikrobów, które przybyły na ziemię na powierzchni meteorytu i w wyniku splotu pewnych okoliczności, rozpoczynają walkę o dominację na wymarłej stacji badawczej gdzieś pośrodku Antarktydy. Więcej o samej grze i zasadach znajdziecie tutaj: http://factorycube.com/aktualnosc/czytaj-wiecej/2016_09_14_CHROMOSOME-z-czym-to-sie-je a poniżej zajmiemy się jednym z jej aspektów.

 

Jest to gra asymetryczna, co oznacza, że każdy z czterech dostępnych dla was mikrobów różni się od pozostałych dostępnymi akcjami, a co za tym idzie stylem gry i możliwościami jakie oferuje podczas rozgrywki. W poniższym cyklu artykułów postaram się przybliżyć wam różnice pomiędzy nimi, żebyście już teraz mogli wybrać sobie mikroba, który najbardziej odpowiada waszemu stylowi gry.

 

Na pierwszy ogień pójdzie:

 

FEROX

 

W Chromosome każdy z mikrobów dysponuje podstawową, taką samą dla wszystkich, umiejętnością walki, która pozwala mu eliminować wrogie grupy populacji w laboratorium. Ale pośród wszystkich, jedynie Ferox całkowicie wyspecjalizował się w tym jednym elemencie. Wszystkie jego akcje specjalne skupione są na walce i skutecznym eliminowaniu wroga na różne sposoby. Jeśli więc lubicie bezpośrednie metody walki i nie w smak wam opracowywanie zawiłych i wymyślnych taktyk, to ten gatunek będzie dla was idealnym wyborem. Ferox jest w stanie bardzo szybko i skutecznie niszczyć wszystko, co stanie mu na drodze, więc przeciwnicy będą musieli nieźle się napocić, żeby zniwelować jego wyraźną przewagę w walce.

 

Żeby zrozumieć jak skuteczną maszyną do likwidowania wrogich mikrobów jest Ferox wystarczy przyjrzeć się jego czterem unikatowym akcjom:

 

WIĘŹ

 

Więź przy odrobinie większym koszcie energetycznym niż podstawowa akcja ataku (Iskra) pozwala zsumować siłę wszystkich grup populacji, które sąsiadują z atakowaną grupą. Jest to niezwykle silna akcja, która wymaga jednak od gracza Ferox dużej wprawy i przede wszystkim uważnego planowania swoich ruchów. Tylko odpowiednia optymalizacja ruchu mikrobów pozwoli wam „wyciągnąć z niej” jak najwięcej i zmiażdżyć przeciwnika, który zapewne nie będzie stał z założonymi rękoma i czekał, aż go otoczycie. Akcja ta powoduje, że częstą taktyką Ferox jest maksymalne podzielenie swoich zasobów na liczne, ale niewielkie grupy mikrobów, które dają możliwość otoczenia i wyeliminowania wroga.

 

DOMINACJA

 

To niewielka i niedroga, ale bardzo przydatna akcja ofensywna, która daje graczowi Ferox możliwość wykorzystania nadmiarowej lub chwilowo niepotrzebnej fioletowej akcji genu telepatii. Innymi słowy jest to zwykły atak, tyle że zamiast żółtej kości (którą gracz Ferox może wykorzystać dużo lepiej) opłacacie ją kością fioletową. Co więcej, akcja ta powoduje, że w przypadku remisu nie stracicie swojego własnego żetonu populacji, a wciąż zabierzecie wrogi. Przy pomocy dominacji każdy remis będzie więc dla was zwycięski, co jeszcze dodatkowo premiuje agresywny i nieco ryzykancki styl gry Ferox. Tutaj naprawdę nie ma nad czym się zastanawiać, skoro każdy remis może okazać się zwycięski, to trzeba walczyć i wystarczy nie przegrać!

 

ZNISZCZENIE

 

Najbardziej potężna akcja Ferox, przed którą drżą wszyscy przeciwnicy. Pozwala całkowicie zniszczyć całą sąsiadującą grupę żetonów wroga i to bez walki. Nie ma więc żadnego ryzyka przegranej. Jedynym minusem tej akcji, jest jej wysoki koszt, który nakazuje wyczerpać po 1 żółtym genie za każdy żeton przeciwnika w grupie. Zniszczenie grupy 3 żetonów będzie więc kosztowało was 3 geny akcji. Biorąc pod uwagę, że są to chyba najbardziej cenne i użyteczne geny, to często trzeba mocno się zastanowić, czy opłaca mi się wykonać tę akcję. Przeciwnicy mogą też starać się zniwelować jej niszczycielskie działanie jak najbardziej dzieląc swoje grupy. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to najbardziej niszczycielska akcja w grze i odpowiednio wykorzystana potrafi przeważyć szalę zwycięstwa na stronę gracza Ferox.

 

 

FUZJA

 

Fuzja to niezwykle ciekawa, choć droga akcja wymagająca posiadania i wykorzystania dwóch fioletowych genów telepatii. Dzięki niej będziecie jednak w stanie jednocześnie osłabić wrogą grupę i powiększyć swoją. Nie musicie więc wykorzystywać do tego dwóch osobnych akcji tracić dwóch odrębnych tur. Odpowiednio wykorzystana akcja Fuzji potrafi zaskoczyć przeciwnika i zwiększyć wasz potencjał w walce przed kolejną turą, podczas której przeprowadzić możecie klasyczny atak. Ciekawym wykorzystaniem fuzji jest również manipulacja wielkością swoich własnych grup populacji, co może przydać się przy wchodzeniu na pomieszczenia o wysokiej sterylności czy przeprowadzaniu bardziej skomplikowanych założeń taktycznych.

 

 

Jak widzicie, wszystko w Ferox kręci się wokół walki i skutecznego eliminowania wroga. Możecie być pewni, że wasi przeciwnicy będą starali się trzymać od was jak najdalej i prawdopodobnie spróbują unikania walki, tak długo jak długo będzie to możliwe. Waszym zadaniem będzie natomiast zdecydowanie do niej dążyć – wzmacniając jednocześnie swój potencjał przy pomocy genów walki bądź istotnych dla tego gatunku genów akcji.

komentarze użytkowników: 0 komentarzy

Musisz być zalogowany żeby móc dodawać komentarze.