Chromosome – gatunek Pars i jego cechy
Witajcie w kolejnej części cyklu, w którym przedstawiam wam poszczególne gatunki występujące w naszej najnowszej premierze – Chromosome!
Ostatnio mieliście okazję poczytać nieco o gatunku Ferox, który specjalizuje się w niszczeniu wroga i bezpośredniej walce. Dzisiaj – chcąc zwrócić waszą uwagę na różnorodność stron konfliktu – na tapetę idzie kompletne przeciwieństwo „maszyny zniszczenia” jaką jest Ferox. Pars – bo o nim mowa – to mikrob, który specjalizuje się w szybkim rozwoju i przede wszystkim – unikaniu walki na wszelkie możliwe sposoby.
Chromosome to gra, w której przewaga liczebna na planszy potrafi mocno pomóc i odpowiednio wykorzystana przeważyć szalę zwycięstwa na waszą stronę. I właśnie w wykorzystywaniu tego elementu m.in. specjalizuje się PARS. Żeby uświadomić, jak ciekawy jest to gatunek, przyjrzyjcie się jego specjalnym akcjom:
TELEPORTACJA
Prawdziwa gwiazda wśród akcji Pars pozwalająca dokonywać „taktycznych cudów” na polu walki. Zdolność ta pozwala zamienić miejscami dwie DOWOLNE grupy mikrobów. Znaczy to nie mniej, nie więcej, iż będziecie mogli zamieniać nie tylko swoją grupę z inną swoją czy wrogą grupą populacji, ale także zamienić miejscami dwie dowolne grupy dowolnych przeciwników. Co więcej, nie mają tutaj zastosowania zasady sterylności pomieszczeń więc możecie przemieścić wszystko niemal wszędzie. Chcecie uciec od niebezpiecznej, dużej grupy wroga? Chcecie zablokować przeciwnikowi możliwość ruchu, zamknąć go w pułapce? Nic prostszego – wystarczy skorzystać z teleportacji. Odpowiednio wykorzystana stanowi najważniejszą broń Pars: i to zarówno ofensywną, jak i defensywną.
WZROST
Jak już wspomniałem wyżej, jedną z głównych cech Pars jest szybki rozwój. Pierwszą z akcji, która o tym świadczy jest niewątpliwie Wzrost. Stosunkowo niewielkim kosztem pozwala ona jednocześnie powiększyć grupę żetonów populacji o jeden i dodatkowo ją naładować. W grze, w której o zwycięstwie bądź przegranej potrafi zadecydować jedna tura, taka oszczędność akcji jest niezwykle istotna i pożądana.
GIGANT
Gigant to druga ze sztandarowych akcji Pars i na pewno jedna z potężniejszych w grze. Dzięki niej w jednej turze stworzycie grupę żetonów populacji o maksymalnej większości. Biorąc pod uwagę styl gry Pars oraz fakt, że liczba żetonów na planszy w Chromosome stanowi nie tylko o sile „bojowej” poszczególnych mikrobów ale także m.in. główne źródło punków zwycięstwa, to sami widzicie jak mocna jest to akcja. Żeby jednak nie było zbyt pięknie, grupa która powstaje jest rozładowana, a koszt akcji mimo wszystko jest dość spory. No ale od czego skrupulatne planowanie i kombinowanie. Już wasza w tym głowa, żeby mieć tę grupę czym i kiedy naładować, a wtedy wszyscy przeciwnicy będą musieli się z Wami liczyć.
OGNISKO
Kolejna zdolność dzięki, której łatwiej będzie wam uciekać w miejsca niedostępne dla przeciwników. Dzięki niej stworzycie dowolnej wielkości grupę w DOWOLNYM pomieszczeniu – nie tylko sąsiadującym. Jestem pewien, że niezwykle często będziecie z tej zdolności korzystać, gdyż pozwala ona rozproszyć siły i pozostawać poza zasięgiem, co stanowi przecież główną broń Pars. A jeśli spojrzycie raz jeszcze na teleport i pomyślicie jak można wykorzystać go w połączeniu z ogniskiem, to powinniście dostrzec bogactwo i głębię taktyczną jaką ofiaruje wam Pars.
I taki właśnie jest Pars – z jednej strony dąży do dominacji pola gry dzięki przewadze liczebnej, a z drugiej nie do końca wykorzystuje ją militarnie. Dużo lepiej czuje się w ucieczce i unikaniu walki oraz czekaniu na ten jeden kluczowy moment i miejsce, żeby uderzyć z całej siły. Jeśli lubicie nieco „partyzancki” styl gry to Pars będzie dla was idealnym wyborem!
Musisz być zalogowany żeby móc dodawać komentarze.