CADUM
Jeśli przeczytaliście artykuł o podstawach rozgrywki w Chromosme lub – tym lepiej – instrukcję, to zdajecie sobie sprawę z tego, jak ważna jest w tej grze energia i związane z nią nierozerwalnie pola radioaktywne. Energia pozwoli wam opłacić większość akcji, a rozładowane mikroby możecie „ładować” dzięki umieszczonym na planszy obszarom radioaktywnym. Istnieje jednak pewne niebezpieczeństwo związane ze wspomnianymi obszarami – jeśli zbyt wiele waszych żetonów będzie znajdować się wokół nich na początku ostatniej fazy każdej rundy – otrzymacie wysoką dawkę napromieniowania, która może się dla was skończyć porażką...
Dlaczego wspominam o tym teraz? Dlatego, że jeden z gatunków w grze bardzo mocno korzysta z mocy obszarów radioaktywnych i do perfekcji opracował techniki manipulacji tymi obszarami, w taki sposób, aby zapewniły mu zwycięstwo. Cadum – bo o nim mowa – to niezwykle ciekawy, wymagający ogrania i zmyślnej taktyki, gatunek mikroba. O jego akcjach poczytacie poniżej:
KONCENTRACJA
Głównym sposobem tworzenia pól radioaktywnych i pobierania z nich energii dla wszystkich mikrobów jest akcja główna Impuls, która za jeden gen telepatii pozwala stworzyć pole o sile równej 2. Cadum wykształciło alternatywny sposób w postaci akcji Koncentracja. Pozwala ona za żółty gen akcji utworzyć pole o sile 3. To z kolei daje ogrom możliwości. Odpowiednio umieszczone obszary radioaktywne o sile 3 mogą bowiem zarówno ładować największe z możliwych grupy populacji, ale też stanowić śmiertelne zagrożenie dla dużych skupisk wrogich żetonów.
NASYCENIE
Nasycenie to sztandarowa akcja Cadum, która powoduje, że grając przeciwko temu mikrobowi należy cały czas obserwować sytuację, mieć się na baczności i monitorować poziom napromieniowania swojego mikroba. Jednym ruchem gracz Cadum może bowiem podnieść napromieniowanie wszystkich mikrobów o 2, co jest o tyle ważne, że jeśli poziom napromieniowania mikroba przekroczy 7 i nie można go zniwelować – następuje automatyczna porażka. Minusem tej akcji jest to, że działa także na samo Cadum, ale uważnie planujący gracz będzie umiał wykorzystać ją w dokładnie określonym i najlepszym momencie.
MOC
O ile pozostałe mikroby przez większość gry muszą martwić się skąd wziąć energię do wykorzystania choćby w celu wykonywania akcji i w jaki sposób naładować swoje mikroby, gracz Cadum wcale nie potrzebuje do tego obszarów radioaktywnych. Wystarczy akcja moc i ma automatycznie naładowane wszystkie, oprócz największych, grupy żetonów populacji na planszy. Nie muszę chyba mówić, jak dużą przewagę potrafi dać ta akcja, jeśli wykorzysta się ją w odpowiednim momencie, kiedy pozostali gracze wyczerpią już swoje zasoby?
FALA
Ostatnia z akcji Cadum to jednocześnie najbardziej mordercza w całym jego arsenale. Po opłaceniu odpowiedniego wysokiego kosztu pozwala ona przenieść obszar radioaktywny o niemal dowolnej wielkości do innego pomieszczenia i od razu zainicjować test odporności na promieniowania z siłą przeniesionego obszaru. Wasi przeciwnicy nie raz zadrżą, kiedy będziecie przenosić duże obszary o potężnej sile rażenia, które mogą skutkować podniesieniem ich poziomu napromieniowania ponad akceptowalny poziom. Co więcej, jeśli w wyniku tej akcji będziecie zmuszeni usunąć żetony, żeby zniwelować działanie szkodliwego promieniowania, Cadum otrzyma je jako trofea.
Jak widzicie, Cadum dysponuje nieco bardziej finezyjnym i mniej bezpośrednim zestawem umiejętności. Odpowiednio wykorzystany potrafi jednak napsuć krwi nawet najbardziej agresywnym i potężnym przeciwnikom. Czegokolwiek by nie powiedzieć o tym gatunku, jedno jest pewne i warte zapamiętania : strzeżcie się obszarów radioaktywnych grając przeciwko Cadum!
Musisz być zalogowany żeby móc dodawać komentarze.