2016-10-11

Alium - charakterystyka gatunku

Opisaliśmy już drapieżny Ferox, szybko rozrastający się i unikający walki Pars oraz manipulujący śmiertelnie niebezpieczną energią Cadum. Dzisiaj przyszła kolej na ostatni, niezwykle ciekawy gatunek – Alium. Jest to niewątpliwie najmniej jednoznaczny, najbardziej kombinacyjny, a co za tym idzie chyba najtrudniejszy do opanowania mikrob. Ale jeśli zgłębicie jego tajniki, akcje i strategie – niewielu będzie Was w stanie powstrzymać! Przyjrzyjmy się zatem „z czym się Alium je”:

 

PRZETRWALNIK

 

Bardzo fajna, sytuacyjna akcja, która pozwoli wam odzyskać punkt losu bez korzystania z drogocennej energii. Biorąc pod uwagę jak ważne są punkty losu  oraz fakt, że oprócz tego wciąż możecie jednak wykorzystać energię do odzyskania punktu losu, zdolność ta daje Alium całą masę możliwości. Możecie te punkty losu wykorzystać w walce, albo jako dowolny gen albo zwyczajnie zrobić to w ostatniej kolejce i dzięki punktom zwycięstwa przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę. Pamiętajcie, że grając Alium jako jedyni możecie odnowić 2 punkty losu w turze! Korzystajcie z tego mądrze!

 

SUPERGEN

 

Flagowa akcja Alium. Dzięki niej reaktywujecie wyczerpany już wcześniej gen (!), a w dodatku będziecie mogli przeprowadzić dodatkową akcję w turze – nawet taką, która nie jest z reaktywowanym genem w żaden sposób związana! Nie muszę chyba tłumaczyć jak ważna w Chromosome jest możliwość wykonywania większej liczby akcji od przeciwników? Większa liczba akcji to potencjalnie większy przyrost, większe zagrożenie, więcej ataków, więcej możliwości taktycznych itd. Jedynym minusem jest, że w wyniku drugiej akcji nie możecie już wykonać drugiego ruchu. Mimo to, efektywnie wykorzystany supergen stanowi o sile Alium.

 

ZAMIANA

 

Pamiętacie, że w Chromosome nie ma możliwości zmiany przyłączonych do chromosomu genów (poza genami budowy, które można odrzucić) oraz, że po wypełnieniu Chromosomu nie można już w nim nieczego zmieniać? Alium ta zasada nie obowiązuje. W każdym momencie korzystając z energii może zamienić przyłączony wcześniej na wybrany, inny z puli. To z kolei daje temu gatunkowi ogromne możliwości adaptacji do sytuacji w grze. Potrzebujecie być silniejsi w walce? Zamiana na geny walki. Potrzebujecie więcej darmowych akcji? Zamiana na geny telepatii itd. Tak, tak – Alium to mistrz przystosowania się do warunków walki i właśnie to czyni go tak niebezpiecznym.

 

 

PRZEJĘCIE

 

Przejęcie to jedyna stricte ofensywna akcja Alium. Pozwala zamienić najmniejszą grupę przeciwnika w swoją. Bardzo ciekawa akcja, która wykorzystana odpowiednio potrafi dać Alium przewagę na polu bitwy lub np. rozdzielić swoje siły by ustrzec się od wyeliminowania jedynej grupy żetonów populacji i porażki w grze. Poza tym nie muszę chyba tłumaczyć przydatności i „fajności” akcji, która jednocześnie (za stosunkowo racjonalny koszt genów) pozwala usunąć z planszy wrogą grupę i przyrosnąć naszemu mikrobowi?

 

 

Jak widzicie Alium posiada niesamowicie ciekawy zestaw cech, które pozwalają na bardzo interesujące kombinacje podczas rozgrywki. Jeśli więc to właśnie cenicie w planszówkach – Alium jest gatunkiem dla was!

 

komentarze użytkowników: 0 komentarzy

Musisz być zalogowany żeby móc dodawać komentarze.