2017-01-30

Jak grać - Smocze Kości.

Witajcie Chojracy! Kraina Yon czekała na Was bardzo długo, dlatego szkoda każdej chwili! Dosłownie każdej dlatego, jeśli nie masz czasu czytać instrukcji, opowiemy Ci o grze tutaj w skrócie!
Zajmie nam to tylko 3 kroki
Pytasz zatem jak walczyć ze smokiem?

Przed rozgrywką rozdaj każdemu Chojrakowi 6 kości w wybranym kolorze, jedną losową kartę magicznego przedmiotu, jednego losowego kamrata i planszę gracza. Tak wyposażeni możecie zacząć.



1. Zbierz (lub zabierz) potężną armię!

Choć historia fantastyki i legend zna wielu bohaterów, którzy samodzielnie pokonali smoka, to wciąż na jednego herosa przypada duuużo popiołów i kości po spalonych/pożartych/zgruchotanych śmiałkach. Dlatego w Smoczych Kościach do takiego zadania wymagane jest 5000 żołnierzy, którzy posłużą Ci jako ... pomogą Ci w wykonaniu zadania!

Żeby zebrać żołnierzy musisz w swojej kolejce wybrać akcję rekrutacji lub bójki. Obie są dosyć podobne.

Jeśli wybrałeś rekrutację, weź do ręki swoje 6 kości oraz pomarańczową kostkę zdarzeń. Rzuć wszystkimi kośćmi i porównaj swój wynik z planszą gracza, którą powinieneś mieć przed sobą.

Jeśli wśród swoich kości widzisz jakiś układ, który masz podany na swojej planszy, możesz odłożyć wszystkie albo wybrane przez siebie układy na bok. Połóż obok planszy tylu żołnierzy, ilu wskazuje plansza gracza dla odłożonych układów.
Pamiętaj jednak, że nie są to jeszcze Twoi żołnierze!
Teraz jeśli chcesz możesz rzucać pozostałymi kostkami dalej.

Za każdym razem gdy odłożysz jakieś kości na bok możesz skończyć swoją kolej i dostać żołnierzy do swojej puli. Jeśli uda Ci się odłożyć wszystkie twoje kości - doskonale! Możesz od nowa rzucać całą pulą.

Jeśli jednak nie uda Ci się nic odłożyć, czyli nie masz żadnych punktujących kości – masz Zonka. Nie dostaniesz ani jednego żołnierza, zwracasz wszystkie odłożone przy planszy żetony do rezerwy i Twoja tura się kończy. Nikt nie lubi Zonka.

Za każdym razem gry rzucasz swoimi kościami na rekrutację rzucasz też kością zdarzeń. Kość zdarzeń może zmienić nieco zasady



Jeśli wypadnie na niej ścianka wsparcia (dwa topory) - możesz podwoić sumę żołnierzy, których dostaniesz za wszystkie punktujące kości w tym rzucie albo dobrać jeden magiczny przedmiot (przy czym nie dostaniesz go dopóki nie zdecydujesz się przestać rzucać na rekrutację). 

Jeśli wypadnie ścianka ze Smokiem - niestety zjada on wszystkie kości, które mogłyby zapunktować w tym rzucie! Możesz rzucać pozostałymi dalej lub zakończyć swoją turę.

Smok może okazać się jednak szczęśliwy. Jeśli wyrzucisz ściankę smoka i jednocześnie nie masz punktujących kości unikasz Zonka! Żołnierze uważają Cię za szczęściarza i nadal masz szansę rzucać dalej by ich zrekrutować.


Drugą akcją jest Bójka, wybierasz przeciwnika i  rzucasz kośćmi jak przy rekrutacji z tą różnicą

- Po twoich rzutach gracz, z którym wdałeś się w bójkę, będzie się bronił. Zamiast 6 kości ma jednak 5. 
- Bójkę wygrywa osoba z większym wynikiem zdobytych żołnierzy. Nie dobieracie jednak do swojej puli żołnierzy z rzutów, odkładacie ich z powrotem do rezerwy.
- Zwycięzca do swojej puli zabiera od przeciwnika tylu żołnierzy, ilu wynosi różnica w wynikach. Dodatkowo dobiera 500 z Rezerwy jako nagrodę i ma prawo zatrzymać magiczne przedmioty, jeśli jakieś zdobył podczas rzutów. 
- Przy remisie nie dzieje się nic. Nikt nie wygrał, nikt nie dostaje nagród.



2. Nie warto iść w przygodę bez magii i kamratów.

Na początku gry każdy gracz otrzymuje jeden magiczny przedmiot i jedną kartę kamrata. Będą one użyteczne podczas gry.

Karty mają opisany swój efekt oraz kiedy możecie ich użyć. Może to być twoja tura, tura innego gracza lub konkretny moment w grze.



Magiczny przedmiot, o ile w jego efekcie nie pisze inaczej, odrzuca się po użyciu. Możesz zyskać kolejny dzięki ściance Wsparcia podczas rekrutacji lub bójki. Nigdy nie możesz mieć więcej niż jeden magiczny przedmiot na koniec każdej tury.

Twój kamrat to twój wierny druh – zostaje z Tobą i możesz na niego liczyć. Z reguły kamrat daje Ci pewną zdolność, z której korzystać możesz co turę.  

Niestety nie każdy kamrat i nie każdy magiczny przedmiot są idealne i często ich zastosowanie jest odrobinę losowe. Większość z nich jednak pomoże Ci lub przeszkodzi przeciwnikom w osiągnięciu celu.

3. Wyrusz do Smoczej Jamy i zdobądź chwałę i zwycięstwo w grze!

Jeśli masz już 5000 żołnierzy i nadchodzi Twoja kolej możesz nareszcie wyruszyć do Smoczej Jamy, zamiast rekrutować, czy wchodzić w bójkę! 

Kiedy wejdziesz do Smoczej Jamy zostajesz tam tak długo, aż sam z niej nie wyjdziesz lub nie stracisz wszystkich żołnierzy. Nie będziesz mógł tam prowadzić rekrutacji ani bójek (bo masz ważniejsze zadanie). 



Walka ze Smokiem w jaskini działa na tych samych zasadach jak rekrutacja z tymi zmianami:
- Musisz za każdym razem odkładać wszystkie punktujące kości. Odpowiadające im układy oznaczają, ilu żołnierzy tracisz. Tym razem nie czekasz na koniec tury, ale odkładasz straconych żołnierzy od razu.
- Ściany Smoka/Wsparcia zadają smokowi odpowiednio 1/2 rany. By wygrać grę musisz w jednej swojej turze zadać smokowi w sumie 3 rany. Gdy nie masz punktujących kości, wciąż zadajesz rany i możesz grać dalej.
- Zonk występuje dopiero w sytuacji, gdy na kości zdarzeń masz pustą ściankę i nie masz żadnych punktujących kości! Jeśli masz Zonka naturalnie tracisz swoją turę a smok leczy wszystkie swoje rany.

Jeśli udało Ci się zadać 3 rany smokowi wygrywasz całą grę, zostajesz bohaterem Yon i nie musisz zmywać naczyń w tym dniu! Pozostali Chojracy, no cóż nadal są Chojrakami, ale muszą zdobyć sławę w kolejnej rozgrywce w Smocze Kości.

Więcej o grze, instrukcję, zawartość znajdziecie tutaj:
SMOCZE KOŚCI

komentarze użytkowników: 0 komentarzy

Musisz być zalogowany żeby móc dodawać komentarze.