Choć instrukcja do Knit Wita nie jest zbyt długa to gra wręcz cała jest o poplątaniu. Dlatego, jeśli chcesz ją szybko poznać - przeczytaj.
Przed grą złóż klamerki ze sznureczkami rozdaj graczom szpulki, pętle oraz przygotuj guziki. Każdy gracz otrzymuje też ołówek i arkusz odpowiedzi. Wykreślcie te szpulki, których nie używacie w grze.
1. Połóż pętlę i szpulkę.
Gracze układają pętle i szpulki zgodnie z cyframi na szpulkach. W swojej kolejce ułóż pętle i dołącz metkę z kategorią tak, aby zawierała się w niej dokładnie jedna położona już szpulka (pierwszy układający gracz po prostu układa pętle na stole) następnie połóż swoją szpulkę w dowolne puste miejsce (może być ono w kilku różnych pętlach).
Układacie aż wszystkie szpulki i pętle będą na stole.
2. Odpowiadaj i łap guziki.
Na hasło START zaczynacie odpowiadać. Każda szpulka ma swoją cyfrę. Na Arkuszu do danej cyfry-szpulki musicie wymyślić hasło, może to być słowo albo wyrażenie. Ważne, aby Twoje hasło, było unikalne, nie może powtarzać się ani z innymi Twoimi hasłami na arkuszu, ani z hasłami innych graczy przypisanymi do tej szpulki! Pamiętaj każda pętla wokół szpulki to dodatkowa kategoria - przymiotnik opisujący hasło, które musisz stworzyć!
3. Guzik z pętelką! Oceniaj odpowiedzi i zdobywaj punkty.
Kiedy masz hasła do wszystkich szpulek lub nie masz już żadnego pomysłu, złap guzik! Gdy ostatni guzik zostanie zabrany nikt nie może dopisywać już haseł. Szpulka po szpulce mówcie jakie macie hasła, wykreślajcie powtarzające. Jeśli uważacie, że odpowiedź jest zbyt poplątana i nie pasuje mówicie "guzik z pętelką" i gracz musi wyjaśnić swoją odpowiedź. Przez głosowanie zdecydujcie czy odpowiedź zostaje uznana (gracz tłumaczący też głosuje i wygrywa remisy).
Na koniec podsumujcie punkty (za hasło dostajesz tyle punktów ile było metek wokół szpulki + punkty z ilości dziurek na guziku).
Tak gra się w grę pełną ręcznych i umysłowych robótek. Do zobaczenia podczas gry w Knit Wit!
Musisz być zalogowany żeby móc dodawać komentarze.