2020-03-30

Gry z wariantem solo

Gry planszowe to jeden z najlepszych pomysłów na ciekawe spędzenie czasu w trakcie izolacji. Nie każdy jednak ma do dyspozycji innych domowników chętnych do rozgrywek, dlatego dzisiaj opowiemy trochę o rozgrywkach solo.

Niektóre gry planszowe są tworzone z założeniem, by dało się w nie grać w pojedynkę - Magia i Myszy jest tego idealnym przykładem. Ale nawet bez oficjalnych zasad w instrukcji, bardzo dużo kooperacyjnych planszówek można bez problemu rozegrać samemu i zmierzyć się z grą oraz przeżyć fascynującą przygodę.

Na przykład w Pluszowych Opowieściach wystarczy samodzielnie kontrolować kilka pluszaków i bez problemu można się cieszyć historią zawartą w księdze opowieści.

 



Martwa Zima też nie wymaga żadnych specjalnych modyfikacji zasad - wystarczy naprzemiennie wykonywać tury dwóch czy większej liczby grup ocalałych w wariancie kooperacyjnym i postarać się przetrwać apokalipsę zombie.

Do wielu innych gier powstają nieoficjalne zasady samodzielnej gry, które są tworzone przez zaangażowanych fanów. Czasem w takiej sytuacji mierzymy się ze zautomatyzowanym sztucznym przeciwnikiem, czasami staramy się po prostu pobić swój własny rekord.
Seria Century cieszy się ogromnym zainteresowaniem planszówkowych graczy, dlatego nie jest zaskoczeniem, że do każdej z części ktoś opracował warianty solo - niektóre z nich bardzo proste i szybkie, inne bardziej wysublimowane. Warto się z nimi zapoznać, odwiedzając podlinkowane strony:
Korzenny Szlak
https://boardgamegeek.com/thread/1911180/solo-variant-coriandroid
https://boardgamegeek.com/thread/1812589/another-solo-rules-set
Cuda Wschodu
https://boardgamegeek.com/thread/2043620/dummy-player-captain-mike-ina
Nowy Świat
https://boardgamegeek.com/filepage/197397/century-new-world-solo-automa

Ciekawe warianty solo powstały także do Blueprints. Zobaczyć możecie je tutaj:
https://boardgamegeek.com/thread/1374206/solitaire-beat-your-own-score-variant
https://boardgamegeek.com/thread/1101412/solitaire

W niektóre tytuły można też zagrać samemu przeciwko sobie - jeśli w grze nie ma istotnych ukrytych informacji, wystarczy starać się jak najlepiej grać każdą ze stron.
Stellium, seria Century, Blueprints czy Kupcy z Osaki polegają na jak najlepszym wykorzystaniu dostępnych zasobów. Rozgrywka "na dwie ręce" nie musi się w nich różnić od przyjaznej gry na dwie osoby.



Takie gry jak Chromosome, Smocze Kości czy w pewnym stopniu Azyl mają bardzo dużo negatywnej interakcji między graczami - jeśli przyjmie się zasadę zero skrupułów, mogą być one równie pasjonujące solo co na dwóch graczy, a przy okazji możemy wypróbować rozmaite strategie i lepiej przygotować się do gry z prawdziwym przeciwnikiem.

Jak więc widzicie, gra solo może być równie pasjonująca, co z innymi osobami i jest to ciekawa alternatywa dla gier elektronicznych, krzyżówek czy łamigłówek. Izolacja wcale nie oznacza, że musimy rezygnować ze swojego hobby.

komentarze użytkowników: 0 komentarzy

Musisz być zalogowany żeby móc dodawać komentarze.